Det går framåt/neråt

Sakta men säkert minskar både mått och kilon. Jag har nu 2 kg kvar till nästa mål som är 25 kg. Helt otroligt! Jag har gått från att vara en strl 56 till en strl 48! Fattar ni? Jag kan numera handla kläder på vanliga avdelningar. Behöver inte leta upp dessa "big size" längre utan kan traska omkring och leta bland vanliga storlekar. Helt galet!
Jag gillar att nätshoppa men de senaste 4 gångerna som jag har beställt kläder så har jag fått skicka det på retur. För stort! Jag har varit en pessimist och trott att det bara varit någon storlek mindre men det är ju fyra! Helt otroligt!
 
Min fina vän och instruktör, säger att jag till jul har tappat ytterligare 15 kg. Det ska jag ordna :-) Om en vecka så kör jag med 6 pass zumba i veckan varav ett är ett dubbelpass. Japp, jag är besatt! haha! Den absolut bästa träningsformen jag nånsin har provat och jag rekommenderar den varmt till andra. Det är roligt och man märker inte ens att man tränar. Jaaa, jag vet att det är en klysha men det ÄR så. efter en dryg timmes dansande så dryper svetten men jag går alltid med ett leende från varenda pass. Sååå roligt!
 
Andra springer på gym medan jag glatt kör zumba. Det är liksom min livsstil nu. Jag älskar det och det känns så jäkla bra efteråt. Jag har "trappat ner" lite på LCHF också, lever inte så strikt efter det men ändå rasar kilon och centimetrar försvinner både här och där.
 
Träffade en fd kollega jag inte har sett på ca 3 månader och det första hon sa var: men herre jösses, du försvinner ju! Sen berättade jag om min begynnande resa och hur jag gör. Hon blev inspirerad att prova vilket är roligt. Jag hoppas att jag kan inspirera andra också att prova zumba för det är sååå roligt och ger så otroligt mycket!
 
Jag hittade en bild på mig där jag ser rent för jävlig ut. Jag grät när jag såg bilden. Strax insåg jag att jag tror klänningen jag har på mig då, finns kvar och mycket riktigt. Den låg i en påse med sommarkläder. Jag drog på mig makens vita t-shirt (hade ingen vit själv längre hehe) och sen på med klänningen. Resultatet:
 
 
Helt otroligt! Jag fick så många fina kommentarer när jag la ut den på Facebook och min instruktör var snabb att lägga upp den på sin sida. Alla helt fantastiska kommentarer som kom, gjorde mig rörd till tårar. Jag grät halva den dagen. Dels av allt fint som skrevs men också för att jag tycker bilden till vänster är så otroligt vidrig! Usch! Jag ska aldrig mer tillbaka till hur jag såg ut då. Nu är det Mot mindre kropp som gäller och dit ska jag ta mig, sakta men säkert :-)
 
Kram <3


Kommentarer
Viktkamp

wow vilken skillnad, du är grymt duktig =)

Sv: Kul att du hittade in till mig, tack för ditt pepp =) betyder så otroligt mycket. Mål ska man ha hela tiden, de förändras bara med tiden =) Kram

Svar: Tack! ja det är ett slitigt jobb jag har gjort men resultaten är helt otroliga! Jag kan själv inte fatta att det är jag på båda bilderna men det kommer :-)Målen måste man ha men som du säger, man måste ändra dem för att det inte ska bli tvång och tråkigt.
Kram <3
motmindrekropp.blogg.se

2012-08-25 @ 22:25:54
URL: http://viktkamp.webblogg.se
Tuss

Oj vilken förändring. Bra gjort!

2012-08-27 @ 15:27:35
URL: http://tuzzanz.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till startsidan

Min resa mot en mindre kropp

RSS 2.0